Your web browser is out of date. For the best experience on Zimmer websites please upgrade to the latest version of Internet Explorer, Chrome, or Firefox.

Zimmer, Inc.

Başka Birine Bakarken Kendi Stresinizle Başa Çıkma

Managing stress when you're a caretaker

Bakıcı stresi birçok bakıcının günlük hayatının bir gerçeğidir. Bakıcı olmak genelde çok ciddi bir zaman, efor ve iş demektir. Birçok bakıcı tam zamanlı işleri ile çocukların bakımı arasında bir denge sağlama mücadelesi verir.1

Devamlı stres bakıcının "tükenmesine" ve sağlık problemlerine yol açar. Ek olarak bakıcı ara sıra kendini suçlayabilir, düş kırıklığına uğrayabilir ve kızgın olabilir. Stres seviyeniz birçok faktörden etkilenir. İşte bunlardan bazıları:1:

  • Bakıcı olmayı gönüllü olup olmadığınız
    Sorumluluk almak sizin seçtiğiniz bir şey değilse geriliminizin, stresinizin veya sıkıntınızın olması ihtimali daha fazladır.
  • Bakımını üstlendiğiniz kişi ile olan ilişkiniz
    Bazen insanlar bir ilişkiyi düzeltme ümidiyle de birbirlerine bakarlar. Bu beklediğiniz düzelme olmadığı takdirde, üzülebilirsiniz ve cesaretiniz kırılabilir.
  • Başa çıkma kapasiteniz
    Geçmişte stresle nasıl başa çıktığınız size şimdi nasıl başa çıkacağınız hakkında bilgi verecektir. Başa çıkarken güçlü olduğunuzu yerleri tanımlarsanız, bu yanlarınızı kullanmanız mümkün olur.
  • Bakımın verilme durumu
    Kimi bakım verme durumları diğerlerine göre daha streslidir. Mesela, bunamış bir kişiye bakmak, genelde, fiziksel problemleri olan bir kişiye bakmaktan daha stresli bir iştir.
  • Desteğin olup olmaması
    Kaynakların nerede olduğunu anlayın.

 

Stresle başa çıkmanın yolları:

 

  • Uyarı işaretlerini erken tanıyın
    Buna irite olmak, uyku problemleri, ve unutkanlık dahildir. Kendi uyarı işaretlerinizi bilin ve değişiklik yapmak için adım atın. Üstesinden kalkamayacak duruma gelecek kadar beklemeyin.
  • Stresin nedenlerini bulun
    Kendinize "Neden stresliyim?" diye sorun Stresin nedenleri arasında çok şey yapmak zorunda olmak, ailedeki geçimsizlikler, yetersizlik hissi, hayır diyememe vardır.
  • Neyi değiştirebilip değiştiremeyeceğinizi tanımlayın
    Unutmayın, biz sadece kendimizi değiştirebiliriz, başka bir insanı değiştiremeyiz.
  • Gereğini yerine getirin
    Stresi azaltmak için kolları sıvamak kontrolün yeniden kendimize geçtiği hissini verir. Yürümek, diğer egzersizler, bahçede çalışmak, meditasyon ve bir arkadaşla kahve içmek gibi basit aktiviteler stresimizi azaltabilir. Stresinizi azaltabilecek aktiviteleri tanımlayın.

Kaynak

  1. Veriler Zimmer'da Dosyalanmıştır

 

 

Last Updated: 2013-01-31© 2013 Zimmer, Inc. (owner of site) version 6.0